Zorg Inkoop Netwerk Nederland

Kennis- en expertisecentrum voor inkoop in de zorg

Zorg Inkoop Netwerk Nederland is opgericht door IAZ, Intrakoop, mProve, NFU en Santeon. Verenigd werken we aan centrale thema’s in de zorg zoals duurzaamheid, kennis en inzicht, maar de focus ligt nu vooral op de beschikbaarheid van medische hulpmiddelen. Daarvoor werd eerder dit jaar het Landelijk Meldpunt Tekorten Medische Hulpmiddelen gelanceerd met als doel de continuïteit en kwaliteit van de zorg te borgen.

Dat doen we samen met het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) en ons netwerk in de zorg. Van ziekenhuiskoepels tot leveranciers, van beroepsorganisaties tot verzekeraars. We ondersteunen inkoopafdelingen met onze expertise, vangen de signalen op en kijken vooruit. Als verbinder van dit netwerk zijn we onafhankelijk en betrouwbaar. En dat is nodig om de beschikbaarheidsproblematiek op te lossen, en zo de continuïteit van de zorg te garanderen.

En als we écht goed samenwerken, kunnen we ook bijdragen aan betaalbaarheid. Bijvoorbeeld door inzicht te geven in prijsverschuivingen, door realistische doorberekeningen in de kostprijs te doen en door alternatieven voor medische hulpmiddelen te bieden. Maar ook op het gebied van duurzaamheid door de CO2-impact mee te nemen in de supply chain resilience tool waarmee de supply chain voor kritische medische producten inzichtelijk wordt.

We beginnen bij inzicht in de keten, maar willen groeien naar een organisatie met overzicht die zich bezig houdt met professionalisering van inkopers in de zorg en inzicht in duurzame keuzes. Transparant en voor iedereen. Samen worden wij het zorg inkoop netwerk van Nederland.

Onderdeel worden van ons netwerk?
Neem contact op of kom naar een van onze bijeenkomsten.

 

Ontmoet onze medewerkers

Daan van Gent

Projectleider Procurement Intelligence Desk

Daan.van.Gent@intrakoop.nl
06 21 86 08 66
Daan van Gent | LinkedIn

Tom Hoeben

Projectleider Supply Chain Resilience

t.hoeben@jbz.nl
Tom Hoeben | LinkedIn

Martijn de Ruiter

Projectleider Supply Chain Resilience

m.druiter@zgt.nl
06 10 08 77 54
Martijn De Ruiter | LinkedIn

Lonneke Boer

Teamleider meldpunt tekorten & alternatievendatabase

lonneke.boer@zinn.nl
073 21 21 233 | 06 19 86 02 05
Lonneke Boer | LinkedIn

Peter van Ooijen

Adviseur medische hulpmiddelen & Supply Chain project

peter.van.ooijen@zinn.nl
073 21 21 232 | 06 22 89 49 91
Peter van Ooijen | LinkedIn

Gonda Spaans

Adviseur medische hulpmiddelen

gonda.spaans@zinn.nl
073 21 21 235 | 06 22 43 37 42
Gonda Spaans | LinkedIn

Fleur van Meurs

Jr. adviseur medische hulpmiddelen

fleur.van.meurs@zinn.nl
073 21 21 234 | 06 45 20 69 53
Fleur van Meurs | LinkedIn

Margo Clement-Foster

Adviseur medische hulpmiddelen

margo.clement@zinn.nl
073 21 21 236 | 06 45 24 51 09
Margo Clement-Foster | LinkedIn

Nikkie Kwant

Programmasecretaris

nikkie.kwant@zinn.nl
06 38 40 54 19
Nikkie Kwant | LinkedIn

Joost Geerlings

Contentmanager Online

joost.geerlings@zinn.nl
06 20 60 39 44
Joost Geerlings | LinkedIn

Carmen Kemink

Strategisch communicatieadviseur

carmen.kemink@zinn.nl
06 28 99 50 94
Carmen Kemink | LinkedIn

Martijn Weber

Functioneel beheerder

martijn.weber@zinn.nl
06 10 33 19 26
Martijn Weber | LinkedIn

Wijnanda Trouwborst

Management Assistente

wijnanda.trouwborst@zinn.nl
06 55 56 52 89
Wijnanda Trouwborst | LinkedIn

Stuurgroep

Stuurgroepleden van links naar rechts:

Gerwin Meijer (IAZ), Jacqueline Bosker (mProve), Ruud Plu (Intrakoop), Kevin Overgoor (NFU) en Birgitte Delhez (Santeon).

Raad van Advies

Marc Koster, Lid Raad van Bestuur bij St. Antonius Ziekenhuis, Wouter van Soest, Lid Raad van Toezicht Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis en Directeur ActiZ, Marcel Visser, Voorzitter Raad van Bestuur Máxima Medisch Centrum,  Cor-Jan van der Wal, Bestuurder en mede-oprichter Inkoop Alliantie Ziekenhuizen en Gabriël Zwart, Lid Raad van Bestuur Academisch ziekenhuis Maastricht en Lid Bestuur Maastricht UMC+.