Meld een tekort!

In onderstaand formulier kun je direct een dreigend tekort melden. Hoe meer informatie je bij de melding toevoegt, hoe sneller en beter wij mogelijke alternatieven kunnen adviseren. Vermeldt in ieder geval het artikelnummer, artikelomschrijving, naam van de leverancier en wat je zelf al hebt geprobeerd om het tekort te voorkomen.

Wanneer krijg ik een reactie op een melding?

Tijdens kantooruren registreert het Meldpunt binnen vier uur een melding en wordt deze toegewezen aan een adviseur die de melding verder oppakt. Daarnaast streeft het Meldpunt ernaar om binnen 24 uur een eerste reactie te geven op de melding.

Wat is een dreigend tekort en wanneer moet ik hier melding van maken?

Een dreigend tekort ontstaat wanneer de continuïteit van de zorg wordt bedreigd door het, al dan niet tijdelijk, niet beschikbaar zijn van een medisch hulpmiddel voor een zorginstelling. Mogelijke oorzaken hiervoor zijn:

  • Problemen met de productie of de logistiek;
  • Een niet tijdig afgegeven CE certificaat;
  • Het uit het assortiment halen van een product door fabrikant of leverancier, waardoor het niet meer beschikbaar is op de Nederlandse markt.
Een melding wordt in behandeling genomen door het meldpunt als deze:
  • minimaal 14 dagen duurt;
  • het zich in de komende 6 maanden voordoet;
  • het een medisch hulpmiddel betreft.