Terug naar Nieuwsoverzicht

Het serviceniveau moet omhoog

De publicatie van de peiling van V&VN (Verpleegkundigen & Verzorgenden Nederland) heeft veel stof doen opwaaien. De resultaten vragen om reacties vanuit verschillende organisaties. Hoe kijkt Zorg Inkoop Netwerk Nederland naar deze situatie?
Gepubliceerd: Maandag 4 maart 2024 Leestijd: 0 min.
Ruud Plu, stuurgroeplid en directeur Intrakoop (met een grote klantengroep in de care sector) noemt als metafoor; “Als je de bakker om de hoek gewend was om snel iets te halen als je het nú nodig hebt, dan kan een supermarkt verderop qua serviceniveau tegenvallen. En dan zul je eerst nog moeten uitzoeken welke supermarkt precies jouw brood heeft.'
 
'Leveranciers zijn op basis van verschillende vragen van zorgverzekeraars hun inkoopstrategieën gaan bepalen om voordeel te realiseren en maken daarin hun eigen keuzes. En de vraag of ze goed voorbereid zijn op spoedbestellingen, hangt mede af van de contracten, waaronder voorwaarden, bereikbaarheid, service, die de zorgverzekeraars of zorgorganisaties met hun leveranciers hebben afgesloten.' Als netwerkorganisatie houden we de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten en hopen we uiteraard op mooie samenwerkingsafspraken om een verbeterslag te maken voor de zorgprofessional en patiënt.

Lees het artikel in Zorgvisie: https://www.zorgvisie.nl/medische-hulpmiddelen-het-serviceniveau-moet-omhoog/

Nieuwsbericht delen